Еволюція автомобілів: автомобільні глушителі


Всього голосів: 1181

Коли автомобільна промисловість була тільки на початку свого розвитку, деякі деталі та елементи, які існують в сучасних автомобілів, ще не було навіть в проекті.

Попри те, що автомобіль як засіб пересування був дуже перспективний і привабливий, він був схожий на залізного монстра, який міг налякати кого завгодно. Хоча у двигунів того періоду були дуже скромні можливості, шуму і диму навколо нього було аж занадто. Глушників тоді ще не було, тому від проїжджаючого авто в різні боки шарахалися і Люди і коні (які в ті часи були основним видом транспорту).

Перший глушник був створений і встановлений на автомобіль розробниками «Панар-Левассор» в 1984 році. Хоча інші джерела стверджують, що перший глушник побачив світ дещо пізніше — в 1917 році. Створив його Ель Долорес Джонс і називався він тоді акустичним фільтром. Здавалося б, простий пристрій зіграв дуже велику роль в тому, щоб автомобіль як транспортний засіб був все-таки прийнятий громадськістю. машина перестала бути монстром, що реве, і поступово автомобіль став хазяїном доріг всього світу.

Вихлопна система займає не останнє місце в машині, це знає кожен автолюбитель, і кожному автовласникові відомі місця, де можна швидко і професійно відремонтувати або замінити глушник. Сьогодні мати глушник в авто — цю обов’язкову вимогу, як і дотримання правил дорожнього руху.



Отже, чи можете ви сказати про вихлопної системи і глушник конструкції?

Чи знаєте ви, що вихлопних газів авто Астон Мартін Vantage в фільмі форсаж на максимальну високих обертах можна почути на відстані 6 км від готелю?

Чому на позашляховиках вихлопну трубу виводять вгору? Зовсім не заради естетики, а в абсолютно практичних цілях. При проходженні важкодоступних місць (рідкий бруд або глибокий брід) позашляховик не черпає вологу в трубу. На звичайних автомобілях дві вихлопні труби — це просто естетика. А ось потужні автомобілі з V-образним двигуном мають дві труби саме з функціональних міркувань: по трубі на кожну сторону від V.

Вихлопна система призначена для зниження шуму і токсичності відпрацьованих газів. Пройшовши по ламаній лінії, вони гасяться в резонаторі. Якщо штучні перешкоди на шляху газів відсутні, вони вільно випускаються в довкілля, при цьому двигун вільно "дихає" і швидкість набагато вища. Згідно з дослідженнями британської страхової компанії, прямоточний глушник потужність автомобіля підвищує в середньому на 5% і негативно впливає на слух водія на 2-3% за 1 рік експлуатації автомобіля. Прямоточна система майже не гасить тиск вихлопних газів і температуру, тому вуличні гонщики використовують це для свого улюбленого ефекту: фейєрверку з вихлопної труби. Цей ефектний трюк можливий тільки у тому випадку, якщо сопло глушника широке в діаметрі.